۱۷ هزار پزشک متخصص در حال استفاده از واقعیت مجازی در مبارزه با ویروس کرونا هستند

oxford-interprofessional-simulation-seeing-patient

آموزش رایگان واقعیت مجازی (VR) به بازگشت کارمندان بازنشسته ی بخش سلامت به کار کمک کرده.

شیوع جهانی ویروس COVID-19 باعث نیاز شدید بسیاری از بیمارستان ها به متخصصین زبده برای کمک به کاهش میزان مبتلایان شده است؛ به طوری که خیلی از مراکز درمانی به فراخواندن دکتر ها و پرستاران بازنشسته برای کمک، پرداخته اند. متخصصین سابق پزشکی در حال کمک به بیماران غیر کرونایی هستند تا پزشکان بتوانند تمرکز خود را بر روی ویروس کرونا و بیماران مربوط به آن بگذارند.

دکتر Jack Pottle (مدیر ارشد پزشکی شبیه سازی پزشکی آکسفورد) طبق مصاحبه ی خود باTechRepublic  می گوید:

در زمان وقوع ویروس کرونا، دیگر مشکلات پزشکی نیز همانند گذشته در حال به وقوع پیوستن هستند. بسیاری از پزشکان و پرستاران برای مقابله با کرونا فراخوانده شده اند. از این بین افرادی که تخصص های لازم در این زمینه را ندارند، در زمینه های عمومی دیگر مثل حمله قلبی، خون ریزی داخلی و سکته کمک می کنند.

آموزش به صورت واقعیت مجازی
آموزش به صورت واقعیت مجازی

برای کمک به این چالش های بیمارستان ها، Oxford Medical Simulation (مرکز شبیه سازی پزشکی آکسفورد) خدمات آموزش پزشکی خود را به شکل رایگان برای مراکز آمریکا، کانادا و بریتانیا، در این دوران کرونا قرار داده است. به دلیل همین رایگان شدن، ۵۰ بیمارستان با ۱۷ هزار کارمند و دانشجو، در حال استفاده از شبیه ساز آموزشی واقعیت مجازی هستند. این افراد متخصص در حال استفاده از شبیه ساز های VR برای دوره کردن معلومات پزشکی شان با استفاده یک سری سناریو های رندوم ارائه شده توسط این سیستم، هستند. این ۵۰ مرکز جدید به موسسات دیگری که پیش از این از ۱۸ ماه پیش (زمان عرضه این محصول) از این پلتفرم استفاده می کردند، اضافه شده اند.

Pottle در ادامه نیز می گوید:

در زمان فراگیری ویروس کرونا، بیمارستان ها در حال استخدام نیروی جدید پزشک و پرستار نیز هستند؛ اما علاوه بر این آن ها فراخوانی کارمندان قدیمی را نیز کرده اند. پس نیاز شدیدی به آموزش خیل عظیمی از افراد در این دوران حس می شود؛ چه افرادی که اکنون در خدمت بیمارستان ها هستند و چه افرادی که برای کمک فراخوانی شده اند تا در زمان شیوع ویروس کمک رسانی کنند.

هدست واقعیت مجازی جهت آموزش به پرستاران و پزشکان
هدست واقعیت مجازی جهت آموزش به پرستاران و پزشکان

این سیستم شبیه ساز مجازی، با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی (VR headset) یا یک کامپیوتر شخصی (PC) قابل استفاده است؛ به این صورت که فرد را در برابر یک بیمار اتفاقی و رندوم قرار داده و سناریوی فرایند بیماری بیمار نیز اتفاقی انتخاب شده است. این سناریوها از ۱۰۰ مورد مختلف تعریف شده توسط مراکز پزشکی برگرفته شده است. این آموزش شامل تشخیص بیماری به وسیله اطلاعات جمع آوری شده فیزیکی، سابقه بیمار و مشاوره است. هر سناریو ارائه شده در این پلتفرم متفاوت از دیگریست.

Pottle می گوید: برای مثال آموزش گیرنده قرار است یک بیمار با درد سینه را ویزیت کنند اما آن ها هیچ اطلاعات بیشتری در این باره ندارند. پزشک قرار نیست در موقعیت های مختلف کارهای مشخصی انجام دهد تا موفق شود. آن ها می توانند هر کاری که به شکل عادی و در واقعیت در مواجهه با بیمار انجام می دهند را انجام دهند. تمام این شیبه ساز قصد داشته که با واقعیت تطابق داشته باشد؛ پس زمانی که شما به درستی به درمان بیمار خود نپردازید، حال او بد تر می شود. رنگ آن ها پریده می شود یا عرق می کنند، ضربان قلبشان بالا می رود، فشار خونشان می افتد و تنفسشان دچار مشکل می شود. به همین ترتیب زمانی که به درستی با بیمار رفتار کنید، حال او نیز با گذشت زمان، به تدریج، بهتر می شود و آن ها نیز به شما خواهند گفت که حالشان بهتر است. اگر شما با همکارانتان درباره ی بیمار صحبت کنید، آن ها کارهای مختلفی را براساس عملکردی که تا به الان داشته اید، به شما پیشنهاد می دهند تا انجام دهید. چرا که تمام سناریو های این سیستم سازگار و شبیه به واقعیت هستند.
منبع:

ورود به سایت

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

بخاطر بسپار فراموشی رمز عبور ؟

Lost Password